podkarpatrus (podkarpatrus) wrote,
podkarpatrus
podkarpatrus

Возсозданіє довоєнного статуса Республікы Подкарпатська Русь

Димитрій Сидор. Глава СОЙМА ПР. (По Русинськы)

Возсозданіє довоєнного статуса Республікы Подкарпатська Русь 1 децембра 2008 г. в світлі 15-ой годовщины Конвенціи ООН о защиті прав корінных народôв.

Говорячи про ООН мусай вповісти, же предшественником єї (ООН) была Ліга Націй, організація, задумана при сложных обстоятельствах во времня Первої Світової войны и учреждена в 1919 году в одповідности из Версальскым договором «для розвитка сотрудничества межи народами и для забеспеченя їм мира и безопасности».
В септемброви 1918 г. подкарпатські русины, што ся здавна, из 1848-49 г., формовали в політичну націю, были прийняті в Середнëєвропейськый союз порабощеных народов и ëго рішенієм были признаны оддільнов наційôв из правом на самоопреділеніє. А 21 децембра 1918 г. в составі Венгерської республікы, трудами русинської интелігенціи и духовенства, русины ся законно схосновали сим правом и зформовалися в русинську політичну націю. Тогды была также зформована національна автономна республіка Руська Крайна-Краина-Держава у составі Мадярщины. Національна самоидентифікація подкарпатськых русинов и їх законна Автономія была зафіксована Законом Мадярщины №10 од 21 децембра 1918 г.
Из свойôв національнôв автономійôв русины выйшли из состава Мадярщины и войшли в состав Чехословакіи в 1919 г. из конституційным статусом широчайшої автономіи (што совєтські и украйинські историкы старательно прячуть обы пущати дым брехні и міфы, же то «чехы дали русинам автономію, айбо лем аж у 1938 г., бо мусили»).
Попозерайме на такый факт, што Подкарпатська Русь, стала субєктом межинародного права 10 септембра 1919 г., а контроль за исполненієм условій Сен-Жерменського договора про автономный статус русинської автономіи у составі ЧСР мала вести именно упомянута Ліга Націй. Так што, Ліга Націй, як предшественниця ООН, не лем знала за автономну державу русинов, но и мусила вести контроль за реалізаційôв рішеня Сен-Жерменської конференціи 10 септембра 1919 г.
У 1939 г. Гітлер, у Словакійи, руками єпископа римо-католика графа Тіссо и греко-католика А. Волошина на Подкарпатськой Руси, при помочи агентурної сіткы Абвера в среді галичан, подло розколôв Чехословакію и окупував єї без єдного выстріла.
Точно так США «розкололи» СССР, Югославію, Ірак и др.. страны, в котрых провели «розпады», фактично державні перевороты под видом «цвітных революцій». Межи странами, які суть днеська близько до правительства США, є и Украйина, жертва майданного переворота, яка ся прославила, як и США, неуваженієм до рекомендацій ООН.
Ищú в августі 2006 года Комітет по ліквідаціи расової дискримінаціи ООН призвав правительство Украйины «признати русинов національным меньшинством». Цитуєме:
КОМИТЕТ ПО ЛИКВИДАЦИИ РАСОВОЙ ДИСКРИМИНАЦИИ
Шестьдесят девятая сессия, 31 июля –18 августа 2006 года.
Рассмотрение докладов, представляемых государствами-участниками в соответствии со статьей 9 конвенции
Заключительные замечания Комитета по ликвидации расовой дискриминации.
Украина: 1.Комитет рассмотрел семнадцатый и восемнадцатый периодические доклады Украины (CERD/C/UKR/18) НА СВОИХ 1776-м и 1777-м заседаниях (CERD/C/SR.1776 и 1777), состоявшихся 11 и 14 августа 2006 года. на своем 1785-м заседании (CERD/C/SR.1785), состоявшемся 17 августа 2006 года, он принял следующие заключительные замечания.
Пункт 20. Комитет обеспокоен отсутствием официального признания меньшинства русинов, несмотря на его явные этнические особенности. комитет рекомендуент государству-участнику Украине рассмотреть вопрос о признании русинов в качестве национального меньшинства.

Накониць, в марті 2007 года Закарпатська облрада признала русинську етнічну группу національностьôв, и як таку, што жиє на територійи краю. Иными словами, облрада возстановила заборонену національность, возстановивши єї в правах газды сиї територіи.
Ид сëму, в 2008 году из требованієм признаня русинов в одповідности из рекомендаціями ООН обернулася ид президентови Украйины уполномочена по правам чоловіка в Верховнуй Раді Ніна Карпачёва. На йсе быв получена одповідь за подписом міністра юстіціи Н.Онищука (письмо № 17-9-1151 от 06.03.2008), в котрому ищú раз указалося, же «русины являются органічнôв частьôв украинської націи, єї субэтносом», а завто оддельнôв национальностьôв признаны быти не можут.
НО, як ся ýявило, позиція ООН и требованія межинародного законодательства для украйинськых властий, не укáз. И в одношеню русинов они, украйинці, дійствуют примірно так, як до недавнëго времени велися турúцькі влáсти в одношеню курдов, называючи тых «горными турками», як Києв - русинов – «русинами-українцями». Хотя могли пак и русских-россиян именовати в Києві: руссы-украйинці. Похожоє, же и офіціальна Анкара, як извісно, обясняла межинародному сообществу, што ниякых курдов не существує, а суть просто «горні туркы», як голузка турицького народа, што бесідуют на діалекті турицького, т.е. турко-курды. Днеська курды мают уже президента, а туркы зосталися турками у червеных шароварах из селëдкôв на голові, як и їх браты украйинці-націоналісты. Но не думайте же лем єдна Украйина ігнорує рекомендаціи ООН. Цитуєме: США указали Украйині як ото треба «уважати» рекомендаціи ООН.
От што гласит такый документ:
«Генеральная Ассамблея ООН Distr.: General 2 August 2007 Всеобщее осуществление права народов на самоопределение. Документ A/62/184. Заключительные замечания Комитета по правам человека в адрес США http://daccessdds.un.org/doc/UNDOC/GEN/N07/449/05/PDF/N0744905.pdf?OpenElement
Пункт 13. В своих заключительных замечаниях по Соединенным Штатам Америки, принятых 27 июля 2006 года, Комитет отметил: «с обеспокоенностью, что государство-участник не приняло меры для выполнения предыдущей рекомендации, касающейся аннулирования прав аборигенов и коренных народов. Комитет, хотя и отмечает, что гарантии, предоставляемые Пятой поправкой, применимы к занятию земель
в случаях, когда применимы положения договоров, заключенных между федеральным правительством и индейскими племенами, тем не менее, обеспокоен тем, что в других ситуациях, в частности, когда земля выделяется под создание резерваций или удерживается на основании длительного владения или использования, имущественные права племен могут аннулироваться без соблюдения надлежащих процессуальных норм и справедливой компенсации на основе полномочий Конгресса на решение вопросов, касающихся индейцев. Комитет обеспокоен также тем, что концепция постоянной опеки над индейскими племенами и коренными жителями Аляски и их землями, а также фактическое использование этой опеки для управления так называемыми индивидуальными текущими счетами индейцев могут препятствовать полному осуществлению их прав согласно Пакту. И наконец, Комитет сожалеет о том, что он не получил достаточной информации о последствиях для коренных жителей Гавайских островов государственного закона 103–150, в котором коренному населению Гавайских островов приносится извинение за незаконное свержение королевской власти на Гавайях, в результате чего гавайский народ лишился неотъемлемого суверенитета (статьи 1, 26 и 27 наряду с пунктом 3 статьи 2 Пакта)»
(CCPR/C/USA/CO/3, Rev.1, пункт 37).
14. Комитет рекомендовал, чтобы (США, как) «государство-участник пересмотрело свою политику в отношении коренных народов в части, касающейся ликвидации прав коренных народов на основе полномочий Конгресса на решение вопросов, касающихся индейцев, и предоставило им тот же уровень правовой защиты, который предоставляется некоренным группам населения.
В соответствии со статьями 1 и 27 Пакта государство-участник должно предпринять дополнительные шаги в целях обеспечения прав всех коренных народов, чтобы они могли более активно участвовать в процессе принятия решений, касающихся их естественной среды обитания и средств к существованию, а также их собственной культуры».
Та як США поможут русинам, як корінному народови, кіть они самі нарушителі прав и свобод корінного населеня в США и в другых странах? Выходит, од США взяла приклад Укрйина. Што происходит ныні в русинському Ужгороді и на Подкарпатськой Руси: (обыскы в храмах, бесконечні допросы сотні «дисидентов», третіровані инакомыслящі) из числа корінного народа русинов?
Йсе явні признакы апартеїда и того самого «неосталінізма», сліды котрого києвські тоталітарні власти глядают то в Російи, то в Білорусійи, то в Іракови, то в Сербійи, лем, як сліпі, не способні увидіти собственну диктатуру авторитаризма у себе дома. Главу Сойма ПР судят лем за то, што он «засомнівався в принадлежности Закарпаття Украйині».
Та пак ци по правді русины посягают на територіальну цілостность Украйины?
25 октовбра 2008 г. в Мукачеві Вторый Європейськый Конгрес подкарпатськых русинов, враховуючи угрозу знищення для русинської націи, потребовав признаня возсозданія русинської государственности (не ниже того статуса), в котрому она была провозглашена 22 ноября 1938 года в составе Чехословакіи. Мають русины, при сëму ввиду, и берлінськоє «провозглашеніє» автономної Карпатської Украйины (под егідôв Абвера) в составі Чехословакіи и образованія независимої од ЧСР русинської Республікы «Закарпатська Украйина» (под егідôв НКВД). Што собі из сëго ýбере Києв? Києв ýбрав «вызнаня Карпатської Украйины! Добре! Значить, сесе для нас мінімум - національна русинська автономна республіка в составі Украйины.
Затым 2-ый ЄНКПР- предложив Закарпатськуй облраді законодательно оформити йсе рішеніє, як ЗАКОН, як реалізація волеизявленія на референдуме 1 децембра 1991 г., причому, в срок до 1 децембра 2008 г. Итак, русины пожелали возстановити свуй досовєтськый конституційный статус автономіи и в составі Украйины.
Пак де туй признакы сепаратизма? И як требованіє возсоздати свою законну автономію, нарушену сталінськый режимом, так злостно осужденного Києвом, може посягати на чиюсь територіальну цілосность? Туй корінный русинськый народ, якый уже 90 літ тому зформовався у політичну націю, ýборôв собі національну автономію, пострадав од фашизма и сталінізма, днеська пак рішив вернути собі досоветськый статус Автономіи? Но Києв одповів русинам тотальними репресіями проти русинов и лідерів русинськых організацій. Все йсе и заставило нас повторно заговорити днеська на тему прав и свобод русинов, но тепер уже и в контексті прав корінных народôв.
Итак, де ся упоминают корінні народы? З 1994 по 2004 годы ООН обявило Первоє Межинародноє десятилітіє корінных народôв світа.
В 1990 году Генеральна Асамблея провозгласила 1993 год Межинародным годом корінных народов мира (резолюція 45/164). В 1993 году по рекомендаційи Всемірной конференціи по правам чоловіка 1993 года Асамблея провозгласила Межинародноє десятилітіє корінных народов мира, начинающоєся 10 децембра 1994 г. (резолюція 48/163), а в 1995 г. приняла «Програму міроприятій Десятилітія (резолюція 50/157). Ціль Десятилітія заключаєся в укрепленіи межинародного сотрудничества в решеніи проблем, стоящых перед коренными народами в такых областях, як права чоловіка, довколишнëє середовище, розвиток, образованіє и здравоохраненіє. Координатором Десятилітія являєся Верховный комисар по правам чоловіка; ëго тема — «Корінні народы світа: партнерство в дійстві».
19 децембра 2001 г. Асамблея призвала всі правительства и організаціи розсмотріти вопрос про вто, обы внести взносы в Фонд добровольных взносов Організаціи Обєдиненых Націй для корінных народов, существенно звеличивши, по возможности, розмір взноса (резолюція 56/140).
22 децембра 2003 г. Генеральна Асамблея приняла резолюцію, в котруй она рекомендовала правительствам оказывати поддержку Десятилітію у формі гляданя путей повышенія одповідальности корінных народов за веденіє собственных діл и забеспеченя их эфективной участи в принятю рішеній по их актуальным вопросам. Она призвала создавати національні комітеты авать другі механізмы из участьôв корінных народов для забеспеченя того, обы задачі и міроприятія Десятилітія планивалися и осуществлялися на основі повного партнерства из корінными народами (резолюція 58/158).
9 августа быв обявленый Международным днëм корінных народов світа
В 1994 г. Генеральна Асамблея постановила, што на протяженіи Межинародного десятилітія корінных народов світа Межинародный день корінных народов світа буде одмічатися каждый год 9 августа (резолюція 49/214 од 23 децембра). В сись день в 1982 г. одбылося первоє засіданіє Робочой группы по корінным народам Подкомісіи по поощрению и защиті прав чоловіка.
Из 2005 по 2014 гг. наступило уже другоє межинародноє десятилітіє корінных народов світа из одкрытієм дверей для їх національного возрожденія и самоуправленія.
А што зробила за йсі годы Украйина? Замість внесеня Закона Украйины про Автономію Закарпаття, што стало результатом волеизявленія на референдумі в Конституцію Украйины в 1996 году, т.е. всего через два года после принятя Конвенціи, украйинські власти рóдили фашистські «Планы-заходы…» по этно ліквідаціи русинськой націи. Замість Ратифікаціи Конвенціи ООН в защиті прав корінных народôв – повна игнорація їх прав.
И так, ГАНЬБА, што 9 августа - Межинародный день корінных народов світа (International Day of the World's Indigenous People) установленый 23 децембра 1994 г. Генеральнôв Асамблейôв ООН до Украйины и до США не односится.
В сись день в 1992 г. одбылося первоє заседание Рабочей группы по корінным народам Подкомісіи по поощренію и защиті прав чоловіка. В сись Межинародный день корінных народов світа ООН оддає довжноє уваженіє богатству культур корінных народов и особому вкладу, котрый они вносят в сімю народов світа. Межи нима и наш корінны народ русинов.
Правда ООН также помнит про огромні трудности, из котрыми ся стрічают многі корінныі народы — од недопустимых масштабов безроботиці, бідности и заболіваємости до (як у случаю из подкарпатськыми русинами) лишенія землі, етнічного имени, утрата имущества, дискримінація по національному признаку и одказа Києва русинам в основополагающых правах чоловіка.
Первоє Межинародноє десятилітіє корінных народов світа, начатоє в 1995 г., помогло бульше ясно учýти голос корінных народов у всëму світі и повысити увагу ид проблемам корінных народов.
Мы вже вступаєме в другоє десятилітіє, и туй не слідує забывати, што єдного діалога их Украйинôв явно недостаточно. Мы довжні зточити нашу увагу на дійствах в защиту права корінного народа подкарпатськых русинов и в поддержку поліпшеня їх правового положенія, в тому, што ся односить до нашої територіи русинов на юг от Карпат, нашого подкарпато-русинського языка языка, думати про источникы-жерела существованія народа, поддержкы и розвитка русинської культуры. А йсе возможно лем при возстановленю нашого досоветського статуса Республікы Подкарпатська Русь и признаня Європôв наших прав и свобод корінного народы у Центрі Європы. Иппен сесе и зробив 2-ый Європейськый Національный Конгресс Подкарпатськых Русинов 25 октовбра 2008 г. и подтвердив 3-ый ЄНКПР у 2009 г. и 1-ый Світовый Конггресс Подкарпатськых Русинов у Празі-Пардубіце.


САЙТ ПОДКАРПАТСКАЯ РУСЬ

Subscribe

  • Post a new comment

    Error

    Anonymous comments are disabled in this journal

    default userpic

    Your IP address will be recorded 

  • 0 comments